دستيابي به سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404

 دستيابي به سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404

((مدل، ابزارها و تکنيک ها))
 سعيد داغستاني کارشناس ارشد مديريت جهانگردي دانشگاه علامه طباطبايي
 چکيده
تدوين سند چشم انداز و تعيين ابزارها و تکنيک هاي دست يابي به آن از جمله ضروريات و پيش الزامات توسعه همه جانبه در کشور مي باشد. بدون بهره گيري از مدل، ابزارها و تکنيکهاي مناسب، حصول به سند چشم انداز امري غير واقع بينانه و غير ممکن به نظر مي آيد. با توجه به اين تحليل، نگارندگان مدلي را جهت دست يابي به سند چشم انداز جمهوري اسلامي تدوين نموده و سپس به تشريح تکنيک ها و ابزارهايي که در هر مرحله از مدل ضروري مي نمايد به کار گرفته شود، اقدام ورزيده اند.
واژگان کليدي :سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران، مدل اجرايي، ابزارها وتکنيک ها .
 مقدمه
چشم انداز بيانگر حوزه ديد، آرمان، غايت و نهايتي است كه يك كشور قصد دارد به آن جامه عمل بپوشاند. بار مفهومي عميقي كه بر اين واژه مترتب است بسي وسيع تر از آن است كه سياستگزاران و استراتژيست هاي يك كشور تمايل پيدا نمايند، از آن غفلت و چشم پوشي كنند .
چشم انداز، نماد اثر بخشي و جهت گيري صحيح تمامي فعاليتها و برنامه هاي اجرايي كشور بوده و دوام و قوام آنها را تثبيت مي نمايد. مهمترين جزء و عنصر از يك فرآيند برنامه ريزي استراتژيك خرد ورز و دور انديش تعيين چشم انداز مي باشد. حصول و تحقق اين چشم انداز در گرو استفاده از مدلي اثر بخش و تكنيكها و ابزارهاي مناسب مي باشد. مدل از آن رو مهم مي نمايد كه يكپارچگي و انسجام فعاليتهاي مورد نياز را جهت دهي يكسان مي بخشد. تكنيكها و ابزارها نيز به آن جهت واجد اهميتي فوق العاده مي باشند كه كارايي را براي دست يابي به سند چشم انداز به ارمغان خواهند آورد. به اين منظور در تحقيق حاضر ابتدا سعي خواهد شد مدلي كاربردي براي سند چشم انداز طراحي گردد و سپس ابزارها و تكنيكهاي مورد استفاده در آن به تفصيل تشريح گردد تا عمليات اجرايي آن را رهنمون باشند.
 
مدل دستيابي به سند چشم انداز (مدل تحقيق)
.....................................

 
 
مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی ، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی ، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی ، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی ، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی ، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی، مدیریت جهانگردی
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, | 9:2 | نويسنده : سعيد داغستاني |